.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افرایش دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه را یک به 50 اعلام کرد و گفت: این نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه مازندران نسبت مناسبی است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، قاسم علیزاده افروزی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: به دنبال برنامه توسعه و گسترش آموزش عالی در استان و ایجاد دانشگاههای تخصصی، 2 مجتمع فنی و مهندسی نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز مطابق مصوبات سفر استانی رئیس جمهور از دانشگاه جدا و به صورت دانشگاه های مستقل در آمدند.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه هم اکنون دارای 8 دانشکده علوم پایه، هنر ومعماری، حقوق و علوم سیاسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم اقتصادی و اداری و فنی ومهندسی در مجموعه ی پردیس است و حدود ده هزار دانشجو در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 42 گروه آموزشی در دوره های روزانه و شبانه به تحصیل می پردازند.

علیزاده افروزی اظهار داشت: گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی، ایجاد دوره های غیر حضوری، بومی سازی رشته های جدید، همکاری پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر بین المللی، گسترش و تعمیق نظام ارتباطی دانشگاه با دستگاه های اجرایی و دانشگاه های منطقه، ارتباط با صنعت، ارتقا وضعیت آموزشی و پژوهشی، تشکیل دوره های مجازی و راه اندازی دوره دکتری برق، عمران و ریاضی از مهمترین برنامه های دانشگاه مازندران است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر سطح کل اراضی دانشگاه 350 هکتار، سطح کل بنای ساختمان ها 150 هزار متر مربع، سطح کل بنای آموزشی 41 هزار متر مربع و سرانه فضای آموزشی دانشگاه مازندران 12 متر مربع است.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: سال گذشته خوابگاه دانشجویی دختران با گنجایش 400 نفر و بلوک هفت خوابگاه دختران با هزینه ای بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان افتتاح شد. افتتاح نمازخانه دانشگاه، آزمایشگاه، ساختمان آموزشی 12 کلاسه، دانشکده فنی و مهندسی با بودجه ای بیش از چهار میلیارد تومان و از دیگر طرح های عمرانی دانشگاه مازندران است.

افروزی گفت: در سال آینده رشته ادبیات فارسی در مقطع دکتری و جغرافیا، زیست شناسی و تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شد.

وی با اشاره به اعتبارات دانشگاه در سال 88 افزود: اعتبارات هزینه ای دانشگاه در سال گذشته 13 میلیارد تومان بود که این رقم در سال جدید به 14 میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی از دو میلیارد تومان در سال 87 به سه میلیارد و 200 میلیون تومان در سال جدید افزایش یافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.